torsdag 11 april 2013

Vad är det för liv jag har valt?

Jag ska inte klaga. För mitt upplägg just nu har jag själv valt och jag kan själv välja att ändra det. Plus att jag egentligen ska vara tacksam att jag ens har det så bra som jag har det!

Men ni ska få ett exempel på hur en dag ser ut, så idag är det såhär:

Vaknar av alarmet, 05.00. Har sovit 7 timmar i något som kallas för säng, men som egentligen är en betongkloss på ben.
Snoozar alldeles för många gånger.
Tassar omkring för att inte väcka alla andra, förutom Malte då som lackar för att jag tände min lampa i rummet.
Ner till köket för att äta 2.5 dl fil eftersom jag kör fitnessfighten. Och nej. Jag blir inte mätt.

Ut genom dörren.
"Fy satan va kallt det är!"
Ner till stationen, ut på perrongen och samtidigt akta sig för spottloskor.

Tåget in till Karlberg.
Ta vänsterfilen i rulltrappan.
Gå 400 m till tunnelbanan på St Eriksplan.
Tuben till Thorildsplan. Äntligen börjar det bli lite varmare ute. Akta sig så att man inte snubblar på trasiga gångplattor.

Kortläsare 1: in i byggnaden.
Kortläsare 2: in i slussen.
Kortläsare 3: ut ur slussen.

Sammanfattning: handtag öööööverallt. Jag hatar handtag, det känns som en riktig bakteriebomb.
Samtidigt som dörrarna är sjukt tunga så man måste greppa tag i handtaget ordentligt.

Idag jobbar jag 7-15 på Stanley. Sen direkt till tåget för att åka till Ikea och mitt pass mellan 17-20.
Måste dessutom åka i arbetskläderna eftersom de bygger om omklädningsrummen på Ikea.

Mamma hämtar mig 20.05, och så ska vi åka och handla inför middagen imorgon!

Jag antar att life is good!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar