söndag 6 januari 2013

A king ain't satisfied 'til he rules everything

Ni som läser denna blogg kontinuerligt, dvs. typ mamma och Lisa (bless your souls), vet att det var Hockeylördag igår. Värmde upp inför JVM-finalen med 1 timme allmisåkning i Kinnarps. Egentligen är det ingen åkning i Kinnarps, men eftersom vaktis hade sagt att det var med klubbor i C-hallen fastän det inte var det så övertalade Sara honom att han var skyldig oss åkning. Så Sara, Sofia och jag åkte i en timme alldeles ensamma!

Jvm-finalen gick ju inte som planerat även om det inte var förvånande att det inte gick hela vägen. För övrigt så drar jag och Micke Rehnberg inte jämt för fem röda ören. Han hyllar alla som är från Norrland och ännu mer de som har något med Skellefteå att göra, resten är sämst i hans ögon. För att ge ett exempel: Jag sitter och sågar Sveriges back Tom Nilsson, nr. 7 hela matchen. Han går bort sig hela tiden, pinchar vid fel tillfälle, missar tacklingar, slarvar med pucken vid eget mål. I pausen visar de ett klipp från omklädningsrummet där matrialaren säger att Tom är nog den som har bäst ordning på sin plats. Ah men va bra, säger jag, där är iallafall någonting som du är bra på!
Efter matchen lyfter Rehnberg fram Nilsson som en utav de bästa backarna i Sverige.
HALLÅ HAR DU ENS SETT MATCHEN?! Känns ungefär lika korkat som att utse Filip Forsberg till All Star-laget.

Nog om det, jag blir bara förbannad.

Hv71 mötte som bekant Timrå igår, så efter JVM var det bara att knata bort till Kinnarps igen. Jag och Sara hade glömt hosthosthosthost våra kort hemma men den supersnälla tjejen i dörren släppte in oss ändå! Vinst med 2-0 och det tackar vi för!

När det kommer till hockey, och gärna till sånna här stora turneringar som JVM, då är helt plötsligt alla experter. Hallå? Ursäkta? Ja, du hej jag skulle bara vilja ställa en fråga? Om det går bra?
VAD FAN VET DU?
Hade ex en kille på facebook som tyckte att Sveriges killar skulle skämmas för att de var så dåliga. Det fungerar inte riktigt så grabben, jag är ledsen men det gör inte det. Du kan avgå.

Ett tjejhockeylag 1921


Dagens tips:

Hittade ett fantastiskt Twitterkonto igår: 
Rekommenderas starkt! 



1 kommentar:

  1. Heino jag följer dig slaviskt :) kram påre /Sonan

    SvaraRadera