onsdag 9 januari 2013

Paranormal activity

Okej. Ni vet ju att jag är ganska så mörkrädd av mig, och har rätt mycket grejer för mig. Speciellt nu när jag har flyttat hemifrån så har det definitivt blivit värre.

Så jag tänkte att jag skulle liksom skriva upp dom här så kan vi tillsammans skratta åt mig och om jag har tur så kanske det släpper!


Hannas INTERVENTION till sigsjälv: 
Mitt paranoida beteende 
  • Jag är pissrädd för knakande ljud. De har dessutom en tendens att höras precis när jag har gått och lagt mig. 
  • Om någon sover med mig i sängen får de alltid ligga ytterst. Så att mördaren mördar dem först..
  • Varje gång jag går igenom porten så drar jag igen dörren efter mig så att eventuell förföljare måste slå koden innan han får tag i mig, och då får jag lite försprång. 
  • När jag tvättar ansiktet på kvällarna så går det med en förbannad fart, för jag är rädd att när jag tittar upp så ska det stå någon bakom mig. Men jag kan inte heller låsa dörren för då blir det typ fyra gånger läskigare att låsa upp dörren och så står nån jävel där. 
  • Promenera ute ensam sent på kvällen, men musik på. Skuggor säger jag bara.
  • Jag måste kolla igenom hela lägenheten innan jag kan slappna av. 
  • Hemma i Sollentuna så är det döden om man har glömt någonting på nedervåningen om hela familjen har gått upp. Då måste man ner i mörkret och hämta det och sen snabbt upp! Har man otur så har mamma upptäckt när jag springer i trappan, för då skrattar hon alltid och undrar om jag är rädd för Downstairs monsters.
    Detta kan iof ha med min rädsla för altandörren att göra, mamma tror nämnligen att någon stod och titta på mig genom dörren när jag var liten, för jag har varit rädd för den så länge jag kan minnas.
Det var det jag kom att tänka på nu såhär på rak arm. Och jag måste faktiskt instämma hur jävla töntig jag låter. Men så är det iallafall! Det kanske blir lite lättare nu när jag har insett det!
Det finns ju faktiskt dom som har riktiga paranoida problem, de har det tusen gånger värre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar