fredag 23 november 2012

Kööörbarakööör

Någon borde skriva en bok om konsten att sova på en buss.
Tänkbara titlar:
- "Fem snabba steg att vika ihop dig på"
- "Kroppens ABC - hur många bokstäver kan du forma?"
- "Ryggskott och blodbrist i fötterna - en handbok i bussåkning"

Ah men vi ska ju åka buss sen, då kan jag ladda telefonen och dator på den. Tror ni att eluttaget på bussen funkar då eller? Klart som fan att de inte gör. Så det var bara att gå i radioskugga hela resan för att tokladda under stoppet i Umeå.

Självfallet var det inte talan om någon djupsömn under resan, men det är jag nog lite glad för ändå. Fick se en skymt av Norrtull när vi passerade mitt älskade Stockholm, samt en stjärnklar himmel i Hudiksvall klockan halv fyra på morgonen. #DetÄrNågotMagisktMedNorrland

På tal om ingenting så var det sötaste lilla killen igår i ishallen som stoppade mig i korridoren.
- ska ni spela match?
- nä svarade jag, i helgen ska vi spela match.
- men.... ni åker väl idag? (vid det här laget är killen rejält konfunderad)

- ja det gör vi! 
- men..... vad ska ni göra på fredag då? ska ni shoppa?! 
Det här va en kille i typ 8-9 års åldern och jag bara smälte!

Vi kom fram till hotellet, eller snarare slottet, vid 12 tiden och blev incheckade på rummen. Vi är fyra stycken på typ 15 kvm = fyra laxar i en laxask.
Furunäset hotell och konferens
Efter lunch knatade vi ner till centrum, kallt som fan och dimmigt som satan. #JagÄrVuxen&SvärHurMycketJagVill
Ett konstaterande kan jag iallafall göra och det är att Converse inte är norrlandsskor. Samtidigt kan jag passa på att understryka ett gammalt konstaterande och det är att jag ska gifta mig med en norrlänning!! Det är en sån mysig dialekt och jag blir så fascinerad varje gång jag hör nån prata norrländska.

Förresten så är vi bästisar med Per Ledin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar