måndag 8 oktober 2012

Inch by inch, bit by bit

Jag måste säga att jag lyckades med min träningsplanering idag. Måndagsträningarna med laget är ju som alltid GrisMåndag, och det betyder ungefär kör tills du dör!
Jag sparade mina ben för jag misstänkte att det skulle bli tungt, och tungt är bara förnamnet.
Vi körde cykelintervaller. 40 arbete, 20 vila. 40 minuter = 40 st. Stående.  Tror inte jag kan riktigt måla upp en bra bild över hur jobbigt det var.
Och på nått jävla vänster är det alltid dom träningarna som är bäst! När man har mjölksyra upp till öronen, svetten sprutar och coach står och skriker! Och lättnaden när man kliver av cykeln och  knappt kan stå upp.

Stålis, som är vår fysio, körde en så jävla bra pepp när vi cykla! Han körde kommentator-style och gorma om att vi måste checka hårdare, åka ända fram till båset, sticka på kontringar! Men det som bet bäst var när han sa: "Tror ni era motståndare tränar hårdare än er? Tror ni att det finns nån där ute som tränar hårdare än er just nu?" Fan jag tror benen skulle ramla av!
Och trots detta grispass som skulle kunna ge en men för livet vad gäller cykling, så har jag faktiskt köpt en egen cykel idag!

Min nya stålhingst, köpt för 800 riksdaler, står nu i min hall och bara väntar på mig! Tillsammans ska vi ut på upptäcktsfärd varje ledig dag! Funderar på att ge honom ett namn... återkommer till det!

Imorgon kommer världens bästa pappa så ska vi till intersport och köpa hjälm, lås och reflexer! Det är tur att man har farsor, dom är liksom alltid bäst!


Tre sista:
- Jag skulle vilja hälsa till Cajsa Lillbäck! Hej!
- Överdrivet rolig länk
- Om S-sted får som hon vill, vankas det maskerad inom kort. Hörde nått om nån dvärg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar