fredag 26 oktober 2012

Lighthouse family - High

När man går på elitseriematcher i ishockey är det inte bara sjukt spännande hockey och snabba finter man får va med om. Det är nämnligen som så att om man sitter på läktaren för ungdomarna i föreningen så finns det alltid ett knattegäng, och med detta knattegäng kommer även lite sköna one liners. Så idag har jag lärt mig "arseljävel" och "domaren luktar whiskey". Tror inte ens de vet vad whiskey är för något...

Och sen måste jag lufta en sak till. Igår kom ju första snön till Sverige och överallt på Facebook ser man statusar: 'Ja det räcker, vi vet att det snöar' eller 'okej SNÖ nu vet alla tack'.
Är det bara jag, men jag hittar aldrig nå status som säger att det faktiskt snöar, bara massa 'tack, lägg av med att posta inlägg om att det snöar'. Förstår ni vad jag menar?

Fysen igår och idag blev inställda, "för det är grisveckor de kommande två veckorna" - coach.
Skjut mig. På riktigt.
För er som inte är bekanta med uttrycket, innebär det att du kör tills du dör. Som tur är så är vi lediga de två helgerna, så ska försöka komma hem till Stockholm.

Imorgon åker vi till Leksand och på söndag bär det av till Gävle. Stackars mig som är less på hotellfrukost. Trodde aldrig det skulle hända, men har ätit det så mycket nu att det kommer ur öronen! Varje bortamatch och när mamma och pappa är nere så äter jag det!

Hade besök från norr, i dubbel bemärkelse, dels för att han är från norrland och sen för att han bor i en håla norr om Jönkan. Alltid lika mysigt :)
Dock vänder han på mitt dygn varje gång vi ses. Det måste va tröttsamt att va hockeyproffs för han är en av de tröttaste jag känner! haha
Så nu sitter jag här klockan 14.40 och har inte ätit lunch än.... Och är inte ens hungrig! Time to shape up.

En promenad på det här så kanske vi kan styra kajutan i rätt riktning.

Humor:
Katt åt fjärdedel, bråk i magen.
Katt åt linjal, blev mätt.
Katt åt bil, blev Jaguar.
Katt åt bildäck, spann loss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar