onsdag 10 oktober 2012

The wonders of my world

Vilken tisdag! En helt fantastisk tisdag, precis som tisdagar ska vara!
Nu blir det lite stapla händelser här men... Ber om överseende för att jag inte välsignats med varesig skrivar- eller berättartalanger.

Det började med att jag hade intervju med tidningen klockan 9 nere i ishallen. Det gick bra, vi pratade lite om varför jag valde att flytta ner till Jönköping, hur säsongen gått hittills och vad vi måste göra för att vinna mot AIK och Segeltorp nu i helgen! Nångång under samtalet så frågade han mig om mina styrkor och svagheter, den klassiska frågan alla hatar. På styrkor svarade jag att det är nog min skridskoåkning och att jag inte ger upp. När han däremot undrade om min svagheter så sa jag att 'jo men det skulle väl va trevligt att göra lite fler mål! Och sen har jag väl ett temprament som inte alltid är till min fördel.'
'Är du damhockeyns svar på Per Ledin då eller?' skrattade han.
'Nja det skulle jag väl inte säga, vissa likheter finns det väl, men det är inget jag varken tänkt på eller strävar efter.'
Men han hade nog bestämt sig att jag minsann skulle va den kvinnliga Per Ledin, för han fortsatte dra likheter..
Efter intervjun stack jag ut och sprang i 30 minuter. Så har ont i knäna idag, jäkla löparknä :(


Igår var jag även bjuden på middag i Linköping hos min kusin och hans tjej! Jättelänge sen jag åt carbonara och trots att My inte var nöjd så var den jättegod!
De har flyttat ner från Stockholm för att plugga till civilingenjör-data och företagsekonomi på universitet i Linköping.
Men min kväll är inte slut än! Sa ju att det va en fantastisk tisdag! ;)

Lars Winnerbäck.
Långholmsparken, Stockholm. 2010
På väg hem från Linkan stannade jag hos Patrik i Mjöllan. Lägenheten var superfin med sådär härligt högt i taket som det bara är i gamla hus!
Och lite tur tog jag med mig för han vann lite kulor den kvällen! Sån är jag, nån mer som vill ha?
Där stannade jag över natten för det blev alldeles för sent.

Så nu sitter jag här och känner mig nöjd, för det får man vara!


Dagens tankenöt:

1-1-2-3-5-8-13-21-?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar