fredag 19 oktober 2012

Jag har vunnit och förlorat....

.... jag har sett mig själv i spegeln, jag har vaknat i fel säng, jag har vart kär.
Och framtiden väntade som en farlig gåta. Man har bråttom dit, sen är man där.



Jag visste att jag inte skulle säga något. För tro fan att de satte mig på montering idag.
Inte för att det är något fel med det. Det är faktiskt ganska skönt att få stänga dörren om sig och komma undan alla som drar i en!
Men det betyder inte att jag gärna monterar en 160x200 sängstomme, ensam.

Det har varit riktigt tandläkarväder här i Jönköping idag, och det känns som om hösten har kommit hit på allvar. Många träd står helt nakna (kallt. djävulskt kallt.) och det känns som om jag inte har sett solen på flera veckor. 

Nog om vädret, ikväll så trotsade jag allt och dubbeldippade! Måste ha varit någon sjuk rekordtid på mig för jag kom hem 21.30 och hade diskat mitt berg, lagat mat, skalat grönsaker och gjort dipp inom loppet av en halvtimme! Och jag skar mig inte en enda gång!

Det har varit en kväll i krigsveteranernas tecken, det ska gudarna veta. För en pojkvän är fan det bästa och det sämsta som finns. "Det är nu man är glad att man är singel", sa nån längre ner i omklädningsrummet. Och så åkte vi hem till våra katter, datorer, tvn och sängar.
Äh jag fortsätter att klacksparka mig genom livet! 


Imorgon är det game mot AIK. Jag ska gå 'Per Ledin' på dom! (Foto: Stefan Persson)

Sträck på dig! Ikväll är du allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar