måndag 22 oktober 2012

Meet me tonight in Atlantic City

Idag har det varit en sån där särskilt händelselös dag!

Satte mig på cykeln vid 10.30-tiden och trampade bort till Rosenlunds bankar.
Vid Rosenlunds bankar störtar sig Vätterns södra strand dramatiskt ner i vattnet. Rosenlunds bankar är en 35 meter hög och 2 kilometer lång erosionsbrant som kan ses redan på långt avstånd och är ett karaktäristiskt inslag i landskapsbilden.(ctrl+c, ctrl+v. Tack länsstyrelsen i Jönköpings län.)

Sen mötte jag upp Nicco och vi gymmade lite. Och vem var där om inte min idol Per Ledin?! Ni som har läst min blogg ett tag kan ha uppmärksammat att jag ofta tajmar Ledin på gymmet. Att detta skulle vara planerat är befängt. Jag måste träna på förmiddagen om jag ska hinna fräscha till till träningen på kvällen. Sen är det ju hans privilegium att få träna med mig! Så det så!

Jag var lite tidig till hallen idag för att slippa kriga om en plats i omklädningsrummet! Några hade tänkt i samma banor och vi var en handfull som var där lite tidigare. Passade då på att vädra mina tankar om att installera en säkerhetskedja på min ytterdörr. Men de tyckte nästan att jag var dum i huvudet när jag uttryckte min oro för att nån skulle bryta sig in. Vet inte om det är storstadsnerver eller deras bondmentalitet...
Men som tur jobbar pappa (jag också för den delen) på Stanley Security Solutions (smygreklam) så kanske kan få rörelsedetektorer eller fingeravtrycksläsare till dörren. Hrm... tåls att tänkas på! Ett passerkortssystem bör väl inte va så mycket begärt?!

I familjen Lindström har vi ett stående uttryck: "ingen Metropol-diskning".
Pappa växte upp i Umeå (?) och där fanns det en resturang, som självklart hette Metropol, som måste ha anställt världens sämsta diskare. För tydligen var deras smutsiga tallrikar och bestick något som retade farmor. Därav: Metropoldiskningar.
Hanna Lindström är en fena på Metropoldiskningar. Förlåt farmor...

Imorgon är det tvättid kl 07.00 och jag hoppas mina husalfer har sorterat min tvätt, för Lindström vill inte gå upp förns 9.
Om jag också bara kunde trolla bort min disk....

Sist men inte minst
:
- Jag har redan börjat snickra på en spotifylista till sommaren. #längtar
- Har en tova i håret stor som en knuten näve. #tacksomfan
- Sabina är bäst på att skicka random sms. #gjordeminkvälllitebättre
- Träffade Roggis när jag var på Ritorp i söndags. #hjälten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar