torsdag 18 oktober 2012

Jag dricker upp mitt glas och alla dörrar är öppna

Igår var jag chef. Nej förresten, jag var Chef. Stort C.

Gymnasieelever från nån skola praktiserar hos oss, varje onsdag i två år. Igår skulle dom va med på sovrumsavdelningen, så vi möttes upp där kl 10.00. Vi skakade hand och jag gick igenom lite vad som skulle göras under dagen. Jag satte dom på skitgörat att montera en Hemnes dagbädd som är lika stor som en mindre båt. Skickade ner dom på lagret för attt hämta dagbädden och sa åt dom att montera nere på fynd-avdelningen.
Cirka två timmare senare kommer de upp, jag är för tillfället på lunch, men fick detta återberättat av min kollega. Då går det och letar efter mig uppe på avdelningen, och Eva frågar om hon kan hjälpa dom.
Och nu kommer det som är så jävla roligt. 
Som svar på Evas fråga säger de: "Vi ska bara prata med Hanna"
Men jag kan kanske hjälpa er ändå, säger Eva.
"Nej vi ska bara prata med Hanna." 

Jag trodde jag skulle dö när Eva berättade det här för mig! Jag vet inte vilken del av "hör av er om ni behöver hjälp" översattes till "vi ska bara prata med Hanna" i deras hjärnor.
Fruktansvärt roligt om du frågar mig! 


När IKEA bjuder på skumpa (päroncider) då vet man att det är fest!

Ingenting får mig att känna mig som en tjuv mer än ett kodlås...

Tror herrarna har varit här och cyklat. Eller Janne Långben

Dagens höjdpunkt! Resurser säger jag bara...

Är nu inne på fjärde boken, slukar dom! 


Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar