måndag 15 oktober 2012

it usually doesn't rain in southern California

Min första jobbdag på en vecka och det första jag får höra när jag kommer till morgonmötet är
"var va du i fredags?"
Jag va hemma och sov svarade jag glatt!
"Du skulle jobbat 11-20"
Eh nej det skulle jag inte, jag jobbar inte dag innan match.

Då är det nån (jävel) som har bokat mig och inte meddelat mig. Och så gick jag in i schemat idag och såg att nån har gjort det nu på fredag igen. va i ?!
Hade dåligt samvete för jag trodde jag hade missat något, men nu blir jag bara tokig!
Men lugna puckar peeps, det där styr vi upp!

Vad ska jag berätta för er om min dag då?
Jag glömde matlådan, men det gör fan inget för lunchen kostar 41 spänn på IKEA, nästan värt att glömma! Plus att jag fick en 'gratis' middag när jag kom hem.
En sak ska ni veta, kära läsare, är att Hanna Lindström jobbar inte från 10 till 20 och inte monterar minst en artikel. Idag har jag satt ihop tre nattduksbord. Fort gjort tänker väl du? Nja säger jag. Pröva att montera samtidigt som du är ensam på två avdelningar, ska hjälpa kunder och inte spika dig i tummen! Lättare sagt än gjort!
Men som tur är blir man en jävel på det tillslut, behöver inte ens kolla beskrivningen längre.

Ikeas Hemnes byrå 2 lådor.
Slutade jobba 20 och direkt från det ena jobbet till det andra, dvs ishallen. Hann va med typ 35 minuter på isen, men det var det värt!

Nu är det dags för mig och Roddan att gå och lägga oss! Kneg imorgon igen #CashIsKing


En puss och en kram
Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar